Ця подія відбулася буденно й майже непомітно. Але вона є надважливою в історії України.

Ця подія відбулася буденно й майже непомітно. Але вона є надважливою в історії України. Закладено перший камінчик у реалізацію військової концепції «москітного флоту», який має забезпечити захист України з моря. І не лише захист.

На воду спущено перший десантно-штурмовий катер проекту 58181 типу «Кентавр». Його створено на базі малих броньованих артилерійських катерів проекту «Гюрза-М», але попри свою «мирну» назву характер у цього корабля хижацький.

«Кентавр» має 24,3 метри завдовжки при максимальній осадці 1 метр, броньовану рубку для п’яти членів екіпажу, у якій розташовані всі навігаційні прилади, засоби зв’язку і спостереження, прилади управління енергетичною установкою і комплекс управління бойовими модулями. Модулів цих 2. Кожен має 12,7-мм кулемет та 40-мм гранатомет.

Передбачено можливість перетворення десантно-штурмового катера на катер спеціального призначення або катер вогневої підтримки. Для цього його оснащують модифікованою ракетною системою «Град» (на фото) і в такому випадку «Кентавр» за вогневою потужністю набагато перевершує свою отруйну «родичку».

На катері також може встановлюватися мобільна РСЗО під авіаційні некеровані ракети С-8, які, до речі, ми бачимо на головному фото.

А ще «Кентавр» може ставити морські міни, тихо й непомітно для противника.

Конструкція катера дозволяє використовувати його не лише в морі, а й на річках, де багато рослинності. Гвинти «Кентавра» сховано у спеціальні тунелі, що дозволяє зберегти їхню цілісність, убезпечуючи від зачепів об ґрунт та намотування водоростей.

«Кентавр» здатен вирішувати завдання вартової служби, перевозити особовий склад, висаджувати десант, проводити вогневу підтримку, використовуватися як швидкісний плавзасіб для спеціальних операцій. Дальність його дії – 500 морських миль, майже 1000 кілометрів – в цьому “Кентавр” не поступається турецькому швидкісному катеру-перехоплювачу типу MRTP-24, який постачається в т. ч. Катару.

Максимальна швидкість цього невеличкого чуда – 50 вузлів, що робить його одним із найшвидших бойових кораблів у світі та точно найшвидшим на Чорному и Азовському морях. Включно з розпіареним російською пропагандою патрульно-десантним катером «Раптор», злизаного за ліцензією зі старого шведського багатоцільового катера проекта Strb 90H відомого ще як CombatBoat 90

Російські катери слабші і за вогневою потугою, і за розмірами, і за дальністю дії, і за живучістю. До того ж через вади силової установки вони постійно в ремонті.

Десантний відсік українського катера містить 32 десатники. Для порівняння: шведський десантний катер CombatBoat 90, проект якого взято для розробки власної платформи низкою країн НАТО, може розмістити лише 21 особу. Його невдалий російський клон – 20.

У звязку з появою на морі першого “Кентавра”, російські “есперти” впали в істерику. Розповідають і пишуть що український катер малопотужній; що зброя його “не така”; що плавати у відкритому морі під час шторму не може; що Україні він не потрібен; що…

Катер було закладено минулого року й спущено на воду за планом. Восени ВМС України отримають ще одного «Кентавра», у 2019 році заплановано випуск 4 кораблів цього типу, а у 2020 – ще двох.

А якщо серйозно, то «Кентаври» дуже потрібні нашому флоту, морській піхоті, бойовим пловцям та спецназівцям з Морського центру спецоперацій і хлопцям з ССО ЗСУ. Потреба в ціх катерах та Гюрзі складає щонайменше 30 одиниць.

Є сподівання, що буде реалізовано ще кілька цікавих проектів і за 2-3 роки відповідно до розбудови стратегії «Москітного флоту» (про неї поговоримо наступного разу), Україна матиме на морі сили, здатні зупинити іржаві корита однієї недоімперії, яка вважає себе «морською державою».

Джерело

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *